AKO SI POMÔCŤ PRI REFLUXE


NOVINKY O REFLUXOVEJ CHOROBE PAŽERÁKA


Síce včera sme skončili tému Refluxovej choroby pažeráka – skratka Gerd. Ale predsa ešte niečo pridám. Vyšla totiž zaujímavá štúdia.

Výsledky z Nurses´Helth Study II, ktoré sa venujú zdraviu žien ukázali, že existuje päť faktorov, ktoré môže mať významný dosah na refluxovú chorobu pažeráka (GERD). Výsledky boli publikované v renomovanom časopise JAMA Internal Medicine a mimochodom táto štúdia sa začala už v roku 1989 a patrí medzi najdlhšie štúdie, ktoré sa venujú zdraviu žien.


5 FAKTOROV, KTORÉ VÝRAZNE POMÔŽU pri GERD


· Udržiavať si normálnu hmotnosť

· Nefajčiť

· Dodržiavať strednú fyzickú aktivitu trvajúcu minimálne 30 minút denne

· Obmedziť kávu, čaj a sódu na 2 šálky/poháre denne

· Dodržiavať šetrnú diétu


Táto štúdia nám ukazuje, že aj tak častý gastroenterologický problém akým je pálenie záhy, vieme pomerne dobre ovládať. Opäť platí to zdravé pravidlo, všetko s mierov a pohyb. Kľúčová je zmena životosprávy a rovnako aj predpísaná diéta. Na základe uvedeného vydal prof. Chan z Harvardskej Univerzity odporučenie aby úprava životného štýlu mala svoje nezameniteľné miesto v kontrole príznakov refluxu. Tiež štúdia ďalej hovorí o tom, že ak pacienti dodržiavajú dané pravidlá, tak až 37% pacientov zaznamenalo redukciu príznakov refluxovej choroby. Túto štúdiu rovnako považujeme za jednu z prvých, ktorá dokazuje priaznivý vplyv fyzickej aktivity na kontrolu GERD. Takže inými slovami ak sme fyzicky aktívny, môže to pomôcť „vyčisteniu“ žalúdka od kyseliny, ktorá môže reflux spôsobiť.

398 zobrazení