AKO SI POMÔCŤ PRI REFLUXE


NOVINKY O REFLUXOVEJ CHOROBE PAŽERÁKA


Síce včera sme skončili tému Refluxovej choroby pažeráka – skratka Gerd. Ale predsa ešte niečo pridám. Vyšla totiž zaujímavá štúdia.

Výsledky z Nurses´Helth Study II, ktoré sa venujú zdraviu žien ukázali, že existuje päť faktorov, ktoré môže mať významný dosah na refluxovú chorobu pažeráka (GERD). Výsledky boli publikované v renomovanom časopise JAMA Internal Medicine a mimochodom táto štúdia sa začala už v roku 1989 a patrí medzi najdlhšie štúdie, ktoré sa venujú zdraviu žien.


5 FAKTOROV, KTORÉ VÝRAZNE POMÔŽU pri GERD


· Udržiavať si normálnu hmotnosť

· Nefajčiť

· Dodržiavať strednú fyzickú aktivitu trvajúcu minimálne 30 minút denne

· Obmedziť kávu, čaj a sódu na 2 šálky/poháre denne

· Dodržiavať šetrnú diétu


Táto štúdia nám ukazuje, že aj tak častý gastroenterologický problém akým je pálenie záhy, vieme pomerne dobre ovládať. Opäť platí to zdravé pravidlo, všetko s mierov a pohyb. Kľúčová je zmena životosprávy a rovnako aj predpísaná diéta. Na základe uvedeného vydal prof. Chan z Harvardskej Univerzity odporučenie aby úprava životného štýlu mala svoje nezameniteľné miesto v kontrole príznakov refluxu. Tiež štúdia ďalej hovorí o tom, že ak pacienti dodržiavajú dané pravidlá, tak až 37% pacientov zaznamenalo redukciu príznakov refluxovej choroby. Túto štúdiu rovnako považujeme za jednu z prvých, ktorá dokazuje priaznivý vplyv fyzickej aktivity na kontrolu GERD. Takže inými slovami ak sme fyzicky aktívny, môže to pomôcť „vyčisteniu“ žalúdka od kyseliny, ktorá môže reflux spôsobiť.

378 zobrazení

JEDZ DÚHU