ČO ROBIŤ, AK STE TO PREHNALI S OSLAVOU?

Samozrejme, žiadny gastroenterológ vám nebude radiť, ako „zdravo piť“ alkohol.



S príchodom nového roku však všetci vieme, že nejaký ten pohárik sa objaví. A ak oslava bude natoľko bujará, že sa ráno nebudete cítiť úplne fit a budete pociťovať nevoľnosť – známu aj ako „alkoholovú opicu“ , tak mám pár tipov a rád, ako sa nepríjemným pocitom po alkohole vyvarovať.



1. PRIPRAVTE SA NA NASLEDUJÚCE RÁNO

Aj keď to znie akokoľvek humorne, aj na oslavu a alkohol si treba pripraviť náš tráviace trakt. Už večer, i keď sa to takto ľahko hovorí, ak vidíte, že oslava začína byť príliš bujará, skúste myslieť na možné nežiadúce účinky. Tak možno dokážete zastaviť ďalšie požívanie alkoholu v bode, odkiaľ je možný zdravý návrat. Samozrejme veľmi dôležité je nepiť alkohol na prázdny žalúdok. Čiže pre plánovanou oslavou, je určite potrebné sa najesť. Jedlo dokáže sčasti spomaliť absorpciu alkoholu a udržať hladinu cukru stabilnejšiu.


2. VŠETKO S MIEROU

Tí, čo už poznáte môj blog, tak viete, že pre mňa je absolútna zásada striedmosť a všetko s mierou. Ideálne je, ak viete, čo je vaša dávka alkoholu, ktorá vám nerobí problém. Ak sú to 2 poháre vína, tak je určite jasné, že ak vypijem 4, tak asi problém budem mať. Inými slovami, aj v tento deň platí to čo po celý rok- všetko s mierou.


3. POČÚVAJ SVOJE TELO

Túto radu poznáte aj z témy o prejedaní. Počúvať svoje telo sa naozaj oplatí. Ak máte skúsenosť, že po určitom druhu alkoholu vám býva zle, netreba si myslieť, že na Silvestra to bude inak. Nie nebude, preto sa radšej tomu, čo vám nerobí dobre.


4. TEKUTINY, TEKUTINY, TEKUTINY

Hydratovať, hydratovať, hydratovať...lepšiu radu, ako veľa vody vám asi ani nemôžem dať. Pritom je tá najjednoduchšia a najúčinnejšia rada. Toto je asi najdôležitejšie opatrenie, ktoré sa týka nielen ráno po oslave, ale aj samotnej oslavy. Inými slovami ideálne je ak každý pohár vína zapijete minimálne jedným pohárom vody. Ráno po oslave je vhodné okrem vody, piť aj citrónové šťavy, poprípade iné citrusové plody, nakoľko dokážu sčasti neutralizovať účinky alkoholu a hydratovať telo.


5. POZOR NA KÁVU

Aj keď mnohí po oslave siahajú najmä po káve, treba sa mať na pozore. I keď ráno môže kofeín povzbudiť unavený organizmus, treba mať na mysli, že môže dehydratovať a tak niekedy paradoxne zhoršiť ťažkosti. Kávu skúste nahradiť zeleným čajom, ktorý dokáže povzbudiť.


6. NÁHRADA MINERÁLOV

Nahradiť stratené minerály (verte či neverte dochádza k tomu nielen počas cvičenia, ale aj počas nadmernej konzumácie alkoholu) sa pokúsme prirodzenou cestou. Napríklad také banány obsahujú minerály, ktoré na druhý deň sú potrebné na to, aby ste sa opäť cítili fit. Obsahujú draslík a horčík. Nehovoriac o tom, že dokážu aj upokojiť podráždenú sliznicu žalúdka.


7. PRAVIDELNE JEDZTE

Tak ako na nový rok, tak po celý rok a platí to aj pri strave. Pravidelnosť je základ dobrého trávenia. Aj keď ráno po oslave nebude maž možno chuť do jedla, netreba zabudnúť na to, že telo potrebuje po takejto záťaži bielkoviny a aj cukry. Ak je ráno žalúdok ešte ako sa hovorí „na vode“ treba si dať čerstvé vodnaté ovocie (pomaranče, mandarínky), malé slané pečivo, alebo pokojne aj polievku, najlepšie silný vývar.


Milí priatelia, tak ako po celý rok, aj počas najbujarejších osláv roka platí to základné a to, že najdôležitejšia je vždy prevencia. Takže, ak už musíte požiť alkohol, tak ozaj minimálne. Nech aj ráno na nový rok ste boli svieži, plný elánu a zdravého trávenia, lebo ako na Nový rok, tak po celý rok!


51 zobrazení